Daisypath Friendship tickers
Ditujukan khas buat sesiapa sahaja yang mengidam membaca puisi, cerita karut dan kata-kata dari budak separa kreatif atau tidak professional ini. <3 ~ bukan cerita fitnah ok

[Al-kisah Bukan Epik Tulip]: Masuk TV

28/05/2011

Apa akan jadi bila Tulip masuk TV ???

~Lagu berita~ Opening Naruto 1^^
Assalammualaikum dan sejahtera sentosa buat penonton berita TV Zero Negara Konoha. Tajuk berita penting hari ini!

Tulip hilang?. Berita selanjutnya...

Baru-baru ini berita mengenai kehilangan cik Tulip dari dunia bloggingnya sangat menggemparkan banyak pihak yang tidak berkaitan dan tidak dikenali. Ada yang mengatakan Tulip telah hilang semasa mengembara ke suatu tempat yang dirahsiakan namanya. Ada juga sumber yang mengatakan beliau yang masih remaja itu sedang sakit dan ditahan di Hospital Konoha. Yang mana satu adalah kebenaran yang sebenar-benarnya? Bak kata Conan Edogawa, Kebenaran hanya satu!. Untuk itu, mari kita sama-sama saksikan temuramah ringkas bersama beliau. Wartawan Naruto Dattebayo, sila teruskan melalui lokasi anda.

Paparan televisyen berubah... terpapar wajah si wartawan dan namanya di bawah skrin.

Naruto: Terima kasih cik Haruno Sakura dattebayo. Saya Naruto sedang keudara secara langsung daripada rumah kediaman cik Tulip kita yang kononnya telah hilang seperti yang dihebohkan. Mari kita dengar komen daripada tuan punya diri dattebayo. 

Muncul pula wajah si Tulip di skrin TV yang tiada di rumah anda...

Naruto: Cik Tulip, ada khabar angin mengatakan Cik telah hilang dari dunia blogging hampir seminggu? 
Adakah ianya benar? dan jika benar boleh bagi sebab Cik Tulip?

Tulip: Oh, saya sebenarnya tidak menghilangkan diri tetapi saya sedang meluangkan masa bercuti saya bersama kekasih baru saya iaitu En. KBS world dan keluarganya iaitu One HD tv Asia. Seperti yang anda lihat saya sedang ampai-ampai (baring2) sini di sofa dan kelihatan baik-baik sahaja sayang ada aku untukmu. [Lagu wali]

Naruto: Oh, jadi adakah cik Tulip akan kembali berblogging seperti biasa dattebayo?

Tulip: Ya sudah tentu, bila cuti saya dah habis dan laman sesawang tu dah dibersihkan dari sawang-sawang yang terbiar, saya akan kembali semula. Sebabnya sawang-sawang itu yang buat internet connection saya lambat. Maklumlah.. banyak beruk lalu lalang bawa band dan sawang...???

Naruto: Owwwww....... Okay, nampaknya kita dah dapat jawapan dan penerangan yang pelik dari cik Tulip. Jadi saya wartawan berita Konoha berharap agar anda semua tidak menyebarkan berita-berita yang tidak benar lagi kerana jawapan yang kita akan dapat sangat tidak berkaitan dengan topik daripada cik Tulip. Demi mengelakkan daripada diri kita dibelenggu dengan kebingungan saya serahkan kembali kepada cik Haruno Sakura di studio. Terima kasih dattebayo!

~ Mengarut sudah ~ XD ...


5 ratus orang komen:

aishah la bha said...

mo tguling2 aku ktwa..rpnya hilang p date sm tv...kurang hasam..intro dia ada suspens sda...sklinya,chanel tv rpnya

Adizatulip said...

hahaha... ku pun ketawa juga baca balik.. mcm betul jak ku jumpa naruto kan.. uhuh

Fadzmie said...

Menghilangkan diri meninguk channel Korea pulak rupanya. Ingatkan pigi mana. Haha. Tapi kan, macam mana boleh ada Conan Edogawa dalam Negara Konoha tu? Haha. :p

aishah la bha said...

wahahaha..tggi skli imaginasi...wakaak..bngam ni ko sm c syida..kihkih

Adizatulip said...

fadzmie: haha.. dlm mimpi jak tu jumpa anime.. ntah bila jadi kenyataan tu. haha

Aishah: haha.. dia minat one piece kan

Sila Tabur Pesanan Anda Di Sini^^

^^