Daisypath Friendship tickers
Ditujukan khas buat sesiapa sahaja yang mengidam membaca puisi, cerita karut dan kata-kata dari budak separa kreatif atau tidak professional ini. <3 ~ bukan cerita fitnah ok

Budak Separa Kreatif Bhgn. 2

06/05/2011


“Fuh… leganya… siap juga laman tulip ni. Sekarang tulip cuma perlu fikir al-kisah yang mahu disumbat dalam laman maya ni” sambil tersenyum. Tidak disangka rancangannya selama ni akhirnya terlaksana jua. Wajahnya hanya menampakkan riak yang bahagia setelah laman ini diwujudkan. Cuma rupa dan dekorasi laman ini saja yang masih tidak memuaskan hati si Tulip memandangkan rupanya agak simple dan mungkin akan buat orang yang baca kurang tertarik.

“Mana mahu cari ilham magika bagi lawa sikit rupa laman ni ya??? Tulip tengok sendiri pun macam tiada perasaan” katanya dalam hati.

Si tulip serta merta teringat cerita Harry Potter yang penuh dengan magik dan jampi serapah. “Ah… bestnyalah kalau tulip boleh buat magik. Mesti dengan mudahnya laman ni lebih cantik, menarik dan tertarik” tersenyum sambil berangan tentang laman idamannya. Tetapi si Tulip tahu dalam dunia ni mana ada yang senang. Jadi dia log out sejenak daripada laman imaginasinya itu.

Lalu terfikir lagi dia satu jalan penyelesaian buat masalahnya ni. Sambil tersenyum, ketidakpuasan hatinya tu mula reda daripada suhu tertinggi turun kepada tahap yang normal jika diukur melalui termometer. [XD]

Dan jika dikira BMInya, memang jelas ukuran tinggi serta jisimnya normal dan berada di ukuran yang selamat tanpa mengalami masalah terlebih ketidakpuasan mahupun terkurang ketidakpuasan. Si tulip terus berfikir untuk mencari jalan yang lebih mudah, tetapi setakat ini ideanya masih tidak menampakkan rupa. Jadi dia diam bersahaja di meja peribadinya sambil menaip apa yang patut. 

Tetapi dia tidak sedar akibat keasyikannya terhadap laman mayanya ini, ada sesuatu yang dia lupa…^^

Bersambung…

0 ratus orang komen:

Sila Tabur Pesanan Anda Di Sini^^

^^