Daisypath Friendship tickers
Ditujukan khas buat sesiapa sahaja yang mengidam membaca puisi, cerita karut dan kata-kata dari budak separa kreatif atau tidak professional ini. <3 ~ bukan cerita fitnah ok

Bukan Bercerita: Ramadhan

31/07/2011

Assalammualaikum buat semua umat Islam, Syukur Alhamdulillah kita masih diberikan peluang untuk merasa rahmat di bulan Ramadhan serta memohon magfirah daripada Allah s.w.t. Tinggal beberapa minit sahaja lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan bulan berkat. Semua jin dan syaitan akan dikurung, pintu syurga dibuka dan ditutupkan pintu neraka. Berusahalah meningkatkan amalan supaya dapat dijadikan bekalan buat di sana kelak. 

Dikesempatan ini, Tulip ingin mohon maaf andai ada salah dan silap pada sesiapa yang mengenali mahupun tidak mengenali. Sebelum membuat post ni, Tulip ada membaca satu entri daripada sahabat blogger yang bertajuk dosa orang yang berkecil hati. Dosa orang yang berkecil hati lebih besar daripada dosa orang yang menyakitkan hati. Mengapa begitu? mesti ramai yang tertanya-tanya. Orang yang menyakiti hati kita memang berdosa tetapi orang yang turut berkecil hati kerana disakiti akan turut berdosa kerana ia menunjukkan kita tidak redha dengan ujian Allah. Penghinaan atau yang sewaktu dengannya itu adalah satu ujian daripada Allah. Ia juga sebagai peringatan agar kita tidak leka dengan dunia. Bila kita berkecil hati maksudnya kita tidak menerima ujian daripada Allah ini dan sebenarnya kita berkecil hati dengan Allah. Faham? Untuk keterangan yang selanjutnya, silalah jenguk blog En. Burungman.

Sempena bulan Ramadhan ni, Tulip @ Adizatul Amira Binti Abdul Kadir [^^] ingin mohon maaf dari hujung kaki hingga hujung rambut supaya Ramadhan yang mendatang dapat dinikmati dengan hati yang tenang. Segala salah dan silap anda pada Tulip juga Tulip dah maafkan seikhlasnya. Lagipun hanya Allah yang layak menghukum hambaNya. Jika ada entri-entri Tulip yang mengguris hati harap dimaafkan. Yang berlalu bagi Tulip biarlah berlalu. Diri telah cuba untuk memperbaiki tetapi mungkin tidak mendapat kerjasama. Jadi kita tawakal sahajalah kepada Allah.







Selamat menyambut Ramadhan semua^^
Ramadhan yang dirindui,
Awalnya tersimpan rahmat,
Pertengahannya keampunan,
dan pengakhirannya bebas daripada neraka... Amin
ChiAw miAw~bYubyU



0 ratus orang komen:

Sila Tabur Pesanan Anda Di Sini^^

^^