Daisypath Friendship tickers
Ditujukan khas buat sesiapa sahaja yang mengidam membaca puisi, cerita karut dan kata-kata dari budak separa kreatif atau tidak professional ini. <3 ~ bukan cerita fitnah ok

[MSF] Hawa dan fantasi

16/06/2011

p/s: MSF bermaksud Mari Singgah Fantasiku baru wujud hari ini... Mari singgah dan bayangkan bersama Tulip.


Mungkin ada yang tahu dan ada yang tidak tahu bahawa kaum hawa di dunia ini mempunyai fantasi mereka yang tersendiri. Malah mereka sangat suka hidup di dalam fantasi mereka. Kaum hawa hiasan dunia itu selalu berfantasi apabila mereka merasa sedih, sunyi, gembira, bahagia dan juga apabila telah jatuh cinta.

Bayangkan….. disebalik dunia nyata dimana wujud kaum adam dan hawa hidup bersama di bumi, semua kaum hawa ini akan bertemu semula di satu dunia yang lain iaitu dalam dunia imaginasi hawa. Disanalah dunia di mana hanya ada kaum hawa sahaja di dalamnya. Bila minda dan hati mereka telah ditemani perasaan seperti sedih dan gembira, mereka sebenarnya telah melangkah ke dunia fantasi hawa tanpa dihalang oleh masa.

Yang bahagia tak henti-henti berlagak bertuah di hadapan kaum hawa yang lain. Kononnya dialah wanita bertuah di alam ini. Tiada wanita lain yang dapat merasa bahagia sepertinya. Ada pula yang sedih bila di alam nyata hatinya diluka. Lalu dia masuk ke fantasinya membawa seribu kesepian dan murung di wajah. Tak bermaya menatap kaum hawa yang lain dalam dunia fantasi kaum hawa itu. Kadang dia merasa marah kerana kaum hawa lain adalah penyebabnya. ‘Jangan engkau ganggu dunia aku!, jangan engkau masuk dalam fantasiku!, teriak si hawa yang luka tadi.

Maka, muncul pula hawa yang lain membawa hati yang ikhlas dan sedia mengalirkan airmatanya memujuk hawa yang luka itu. “Hawaku sayang, janganlah engkau menangis, hati ini luluh melihat airmatamu, kuatkan hatimu hawa. Tak selamanya kau mampu menyorok di dunia fantasi kita ini. Kita pasti kembali di dunia nyata,” kata hawa yang baik itu.

Hawa yang terluka tadi mengangkat wajahnya yang sedih dan basah dek airmata. Terharu hatinya menyalahkan kaumnya sendiri penyebab luka namun masih ada di kalangan kaumnya sendiri sudi memujuk. Disitulah terbit satu cahaya antara hawa yang luka dan hawa yang baik itu. Cahaya sillaturrahim penghubung setia tanpa mengenal dunia fantasi mahupun nyata.

Ada juga yang masuk dalam dunia fantasi hawa membawa seribu kebingungan. Mereka masih muda dan mahu menilai mencari kefahaman dan kematangan. Kadang mereka ini berani jiwanya maka bertemu hawa yang matang mencari hala tuju. Kadang mereka ini pendiam dan mencarinya sendiri walaupun akal masih mentah namun digagah jiwa menyusur kehidupan.

Terbukti perjalanan hidup setiap kaum hawa berlainan, perwatakan, percakapan dan pemikiran setiap hawa juga berlainan, tetapi masih ada satu tempat di mana mereka boleh bersatu dan setuju tentang dunia nyata, iaitu fantasi dan hati.


4 ratus orang komen:

virgo19 said...

btul3....:)

Adizatulip said...

huhu.. ^^

Fadzmie said...

Huih. Memang tinggi fantasimu ni Tulip. Kadang aku sendiri macam sesat dalam penceritaan. Indah. :)

Adizatulip said...

besa jak bha. huhu. ngam la tu. ku pun suka juga cara ko bcerita. huhu..

Sila Tabur Pesanan Anda Di Sini^^

^^